Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Lite Liv

Av Steenari - 11 september 2011 11:15

Har nu levt livet ett tag och samlat guldkorn att förtälja. Innan jag berättar de smaskiga delarna ska ni få veta att på måndag börjar det riktiga livet, studier. Blir då (kanske) inga mer ölutflykter och långa sovmorgonar. Det är med hänsyn till det jag har utnyttjat de senaste dagarna till just det, sova och öl. 


I fredags var det ett stort kalas planerat. Resultatet var en balkongfest med säkert över 20 personer. Grymt trevligt! På tal om inget, har de flesta jag träffat än så länge sagt att stället jag bor på är det absolut bästa av alla studentboende. Vilket betyder att alla fester är på våra balkonger och det är här folket vill vara. När tiden var innen så begav vi oss in till stan för att gå till ett dansställe. Väl där var det svettigt och billigt. Jag bar fanan högte hela kvällen tyckte jag. MIn nya bekantskap Stefan, jag och en annan man gav oss i väg hem runt 3 på natten. Stefan bor i samma länga som mig så när vi kom tillbaka öppnade vi en öl och snacka och vi kom i säng först 05:30.


Dagen därpå sov jag till 12 och gick sedan och åt tysk kebabrulle med en nyanländ spanjor och hans vän. Den döda. Väl tillbaka i fiskskålen satt jag och halvsov samtidigt som jag lyssnade på spanska. Efter ett tag fick jag nog och gick och la mig igen. Sov från kl 15 till 20, NAAAAJS! Jag glömde dock nämna att jag sov bort en varm och härlig sommardag som krävde kortärmat och shorts.Väl vaken så var det dax för utmaning nummer två. Min gode vän Valentin frågar om jag vill följa med in till stan och bara ta någon öl. Det visar sig sedan att de ska påbörjar en "Bier-Abitur", vilket innebär att man har ca 2 veckor på sig att testa 10 olika sorters öl för 24 Euro. Jag är inte den som backar och hoppar därför på utmaningen. Detta slutar med att vi får för oss att avsluta Abituren på en kväll. Från min sida sett var nog det bland det dummaste jag kunde gjort. Slutar på alla fyra med fingrarna i halsen MEN jag fixade det. Nu stolt ägare till en hemsk bakfylla och ett snyggt diplom.

 

Det ska tillägas att "Abitur" är bara första steget av 4 innan man får diplomet för "Bier-Meister" och en T-shirt. Vi planerar att slutföra alla steg men tror jag till nästa gång ska minska intaget per tidsenehet.


I dag väntar volleybollspel kl 14 för att sedan följas upp av långt och vackert fotbollsspel. Adjökens frökens!

 
 
Ingen bild

Dennis

12 september 2011 20:41

Härligt Simon!!!
Skönt att höra att du har införskaffat en kudde av bästa sort:)så att du kan sova bort dit liv:)
Även skönt och höra att du träffat trevliga kompisar som tar med dig ut på trevligheter.
Du får väl lära oss hur man dricker öl sen när du kommer hem:)
Ha det bäst
MVH
Dennis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Steenari - 28 januari 2012 20:39


Tanken har slagit mig att jag kanske borde vara en mer kontinuerlig bloggare men som med alla andra goda tankar så låter jag dem försvinna ut i rymden.   Det jag tänkte redovisa denna gång är lite av vaje: lite av det som varit, lite av det som ä...

Av Steenari - 10 januari 2012 01:53

Efter mer än en månads uppehåll tänkte jag att jag kunde unna er och mig själv ett blogginlägg. Jag har alldeles för mycket att berätta så jag tänkte att jag ska börja i ändan med min mardrömsvecka. För att vrida upp spänningen och de negativa vibrat...

Av Steenari - 14 november 2011 02:44

Dag 1. Klockan är 05.15 och vi sitter i en varm mysig liten bil på väg till flygplatsen. En aning trötta men ändå fruktansvärt förväntansfulla. Flyget gick bra förutom att vi var tvungna att betala extra för att checka in vårat bagage. Ca 10 timmar s...

Av Steenari - 25 oktober 2011 00:49

I dag är det bara två veckor kvar tills jag ger mig ut på årets tredje Europaresa. Förberedelserna är i full gång och min medpassagerare, den galan amerikanen, är överexalterad. Första och kanske ända chansen för honom att se något annat än bullrig...

Av Steenari - 22 oktober 2011 14:26


Fredagen den 14:e oktober var en säregen dag. Jag och mina vänner, plus några fler bestämde oss för att åka till vår grannstad Metzinger för att shoppa. Orsaken till att vi åkte dit är för att de har ett stort utbud av märkesoutlets. Jag personligen ...

Presentation


Bloggen som beskriver organiserad koas och ständig förändring - eller ja, min resa till Tyskland.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards