Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Läderhosen är ingen myt!

Av Steenari - 7 september 2011 11:10

Jag har skaffat mig en umgängeskrets som består av 90% fransoser som inte gör något hellre än att prata franska med varandra. Många gånger känner man sig lite vilsen. Dock finns det en fransk tjej som gör livet lite lättare, hon försöker att översätta åt mig, hon bjuder med mig på de flesta tillställningar samt som hon är söt och snäll. Låter som en ängel ja men hon gör livet lite lättare iaf. Nu i förrgår blev jag medbjuden på en otroligt festlig tillställning. Vi tog bussen in till stan för att jag där sedan upptäckte ett öltält fullt med massor av glada/odrägliga utbytestudenter. vi slog oss ner i folkmyllret och delade på en flaska vin. Inte nog med att det var ett gott vin, där fanns också ett tvåmannaband iklädda ett par klassiska läderhosen. Den ena spelade dragspel och den andra bastuba. Deras glada humör och deras tyrolermusik gjorde kvällen. 


En inte allt för bra film på den glada rådande stämningen. När klockan började ticka mot sitt slut begav vi oss tillbaka för att ha lite vidare balkongchill.


 


Dagen efter var väldigt långtråkig, han ta mig egenom 2 filmer och 2 avsnitt av Idol innan det var dags för flockjogging. Efter att våran lilla trupp joggat en runda landade på fotbollsplan och till min stora förtjusan kom det ännu ett gång utbytesstudenter bärandes på en boll. LYCKA! Efter att delat upp oss i lag började vi lira, jag hade dock fotbollsskorna på rummet eftersom jag var ovetande om att vi skulle spela. I stället fick jag dominera lite i strumplästen. Med tiden kom det fler utbytes studenter och jag lovar, EM spelas i Reutlingen och i år. Vi slutade först när vi knappt kunde se bollen något mer.


Eftersom jag älskar att laga mat och för att jag måste ju visa mamma att jag sköter mig har jag en bild på min matlagning. För att väga upp hur duktig jag är så dricker jag, bara för att jag kan, öl till maten.

   


Förresten om ni vill se en bra film kolla på Attack the block!

Tschüss, nu ska jag iväg och köpa kudde och annat krams!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Steenari - 28 januari 2012 20:39


Tanken har slagit mig att jag kanske borde vara en mer kontinuerlig bloggare men som med alla andra goda tankar så låter jag dem försvinna ut i rymden.   Det jag tänkte redovisa denna gång är lite av vaje: lite av det som varit, lite av det som ä...

Av Steenari - 10 januari 2012 01:53

Efter mer än en månads uppehåll tänkte jag att jag kunde unna er och mig själv ett blogginlägg. Jag har alldeles för mycket att berätta så jag tänkte att jag ska börja i ändan med min mardrömsvecka. För att vrida upp spänningen och de negativa vibrat...

Av Steenari - 14 november 2011 02:44

Dag 1. Klockan är 05.15 och vi sitter i en varm mysig liten bil på väg till flygplatsen. En aning trötta men ändå fruktansvärt förväntansfulla. Flyget gick bra förutom att vi var tvungna att betala extra för att checka in vårat bagage. Ca 10 timmar s...

Av Steenari - 25 oktober 2011 00:49

I dag är det bara två veckor kvar tills jag ger mig ut på årets tredje Europaresa. Förberedelserna är i full gång och min medpassagerare, den galan amerikanen, är överexalterad. Första och kanske ända chansen för honom att se något annat än bullrig...

Av Steenari - 22 oktober 2011 14:26


Fredagen den 14:e oktober var en säregen dag. Jag och mina vänner, plus några fler bestämde oss för att åka till vår grannstad Metzinger för att shoppa. Orsaken till att vi åkte dit är för att de har ett stort utbud av märkesoutlets. Jag personligen ...

Presentation


Bloggen som beskriver organiserad koas och ständig förändring - eller ja, min resa till Tyskland.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards