Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Uppdatering i tristess

Av Steenari - 13 oktober 2011 14:18

Jag kommer till insikt när jag ska börja skriva att jag denna vecka, p g a sjukdom, inte kommer att han några föreläsningar alls. De två som jag skulle haft var i måndags och onsdags. I går var jag dock alldeles för febrig och krasslig för att röra mig ur sängen och i måndags kunde jag inte hitta klassrummet. Vanligtvis brukar jag ha föreläsning fredag och lördag men tydligen inte denna vecka enligt schemat. Slutsats - bra vecka att vara sjuk på! 


Trots min sjukdom blev det i tisdags en tur in till stan för att göra mina vänner sällskap när de skulle ta sitt öldiplom. Detta slutade med att jag fick agera pappa för de som fick det lite för bra och min amerikanska lösaktiga vän fick i vanlig ordning, som vi internt säger "besöka ett land". Detta var faktiskt ett friskt avbrott i en ganska krasslig vardag. När jag hjälpte en skönsjungande och alldeles för onykter annan amerikansk vän denna dag stötte jag även på nedanstående varningskylt. Klas, jag fick hemlängtan var grymt nära att ta med mig denna till mitt rum och sedan till Sverige och festlyan.

   

Dagen efter/gårdagen tillbringades nästan helt i sängen. Datorn var min räddare, en halv säsong av Dexter samt 5 filmer och en Dönerkebab summerar min dag. Efter att sovit bort nästan hela dagen vaknar jag med en bra mycket bättre hälsa. Tror till och med att jag ska våga mig på att tunnla några tyskar i sporthallen i dag.


I början av veckan tog jag även tillfället att briljera lite i min specialitet, matlagning. Vi var 4 grabbar och jag stog för matlagningen. Resultat ugnsbakade grönsaker och champinjoner och till det ugnsbakade kycklingklubbor i sötsur sås. Alla blev mycket mätta och bästa av allt imponerade. En flickvänn till en spanjor som bor här kom även på besök och hon lovade att sprida ryktet om mig vidare till sina spanska vänner i Madrid. Detta till min fördel då vi ska till Madrid i början av november. haha! 

 

Lite mer om denna resa vi ska göra. Vi har en nästintill spikad rutt nu. Den 27:e oktober åker vi med flyg till London, stannar där och bor hos några vänner till Marc. Därifrån tar vi tåg/buss och färja till Dublin. I Dublin stannar vi troligtvis och förhoppningsvis hos ännu några vänner till Marc. (Marc = min amerikanska vän) Från Dublin beger vi oss runt den 31:e oktober med flyg till Madrid. I Madrid har sedan denna tjej som jag tidigare talade om lovat att kolla upp hostell och billigaste och bästa färdmedlet till Barcelona. Väl i Barcelona ska vi bo hos den tjej som Marc är såld på. Sedan beger vi oss troligtvis med flyg från Barcelona tillbaka till Stuttgart runt den 6-7 november. Jag hoppas dock att jag kommer hem på förmiddagen den 6:e så att jag kan Skype-delta på Linas kalas på Himlatorpet. För er som sitter med ett stort frågetcken om hur jag kan ha råd och tid med detta när jag är studerande så är svaret: 
1. Jag jobbade hårt i Sverige före jag kom hit, samt att jag har studielån.

2. Jag har inte allt för mycket i skolan just nu och vi har ett höstlov under denna period.

Enkel matematik måste jag påstå.


Jag uppskattar respons på mina inlägg i form av frågor eller kommentarer.

Ha det godis! 

 
 
Ingen bild

Emilia

14 oktober 2011 10:12

Vad trevligt det låter med en resa, hoppas verkligen att det blir roligt!
Tycker du borde briljerat med maten genom att laga något gott istället, gryta till exempel.. Satsa på det nästa gång ;)

Steenari

22 oktober 2011 14:16

Ja det vet du systeryster, jag gör allting roligt! Nä jag tycker köttbullar och potatismos är det bästa sättet att briljera. Tillsammans med min utsökta sås! :D

 
Ingen bild

Seaflow

18 oktober 2011 16:00

Låter som du har det rätt gött nere i Deutschland ändå! Du får hälsa mitt kära Spanien när du är där :)

Steenari

22 oktober 2011 14:11

Självklart, lever livet, ölen är ju billig! Ska säga hej från dig till alla sol och spanska töser!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Steenari - 28 januari 2012 20:39


Tanken har slagit mig att jag kanske borde vara en mer kontinuerlig bloggare men som med alla andra goda tankar så låter jag dem försvinna ut i rymden.   Det jag tänkte redovisa denna gång är lite av vaje: lite av det som varit, lite av det som ä...

Av Steenari - 10 januari 2012 01:53

Efter mer än en månads uppehåll tänkte jag att jag kunde unna er och mig själv ett blogginlägg. Jag har alldeles för mycket att berätta så jag tänkte att jag ska börja i ändan med min mardrömsvecka. För att vrida upp spänningen och de negativa vibrat...

Av Steenari - 14 november 2011 02:44

Dag 1. Klockan är 05.15 och vi sitter i en varm mysig liten bil på väg till flygplatsen. En aning trötta men ändå fruktansvärt förväntansfulla. Flyget gick bra förutom att vi var tvungna att betala extra för att checka in vårat bagage. Ca 10 timmar s...

Av Steenari - 25 oktober 2011 00:49

I dag är det bara två veckor kvar tills jag ger mig ut på årets tredje Europaresa. Förberedelserna är i full gång och min medpassagerare, den galan amerikanen, är överexalterad. Första och kanske ända chansen för honom att se något annat än bullrig...

Av Steenari - 22 oktober 2011 14:26


Fredagen den 14:e oktober var en säregen dag. Jag och mina vänner, plus några fler bestämde oss för att åka till vår grannstad Metzinger för att shoppa. Orsaken till att vi åkte dit är för att de har ett stort utbud av märkesoutlets. Jag personligen ...

Presentation


Bloggen som beskriver organiserad koas och ständig förändring - eller ja, min resa till Tyskland.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards