Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Kissen, ja danke!

Av Steenari - 5 september 2011 12:24

Jag är inte längre ensam! I dag vaknade jag att jag hörde lite tassande ljud ute i köket. Jag trodde inte riktigt på att det skulle vara någon i köket så iförd enbart mammas hemmasydda pyjamasbyxor låser jag upp dörren och sticker ut huvedet. Jag stänger dock lika illa kvickt när jag inser att det sitter en ganska söt blond tjej i köket. Friden är bruten och jag har äntligen fått lite sällskap. Efter att klätt på mig ordentliga kläder tar jag mig an utmaningen att säga hej, samt en promenad ner till affären för att köpa frukost. Väl tillbaka tillreder jag en i särklass nyttig frukost samtidigt som jag talar med Martina min nya tyska bekantskap. Självklart konverserar vi på tyska, stolt. Hon bor tyvärr inte här utan använder bara sin väns rum för att hon sagt upp sitt rum och ska vara här för att plugga inför hennes sista tentamen på sin lärarutbildning. Jag äter banan, nötter och joghurt till frukost. Hon undrade nog vad jag tänkte med när jag sedan påstod att kaffet smakade champigioner, vilket det faktiskt gjorde. Besviken hällde jag ut hela min kopp med kaffe. För att motbevisa mig gjorde hon en ny kopp åt mig vilket även den smakade svamp och jag kastade ut den i vasken likväl. Piss of tyskkaffe! Måste hitta en ny kaffebryggare. 


Efter ett tag får vi även sällskap av hennes manliga kollega vars rum hon lånat. Han är dock lite som jag, han sluddrar och pratar snabbt, så jag förstår knappt vad han säger. Efter att tydliggjort det för honom ryckte han upp sig, vilket är till min fördel eftersom han är den som faktiskt kommer att bo här sen. Även han läste till lärare och de var bägge kassa på engelska så min tyska fick tillfälle att glänsa lite.

     


Vidare har jag lovat många att lägga upp en bild på mitt rum ocj jag håller alltid vad jag lovar. Dock blir det mot all förmodan inga kalsongbilder i dag. 


Jag var nära på att glömma koppla till rubriken. Jag har fortfarande några ärenden kvar att uträtta innan jag är helt hemmastadd här:

1. Öppna ett tyskt bankkonto.

2. Köpe en telefon med tillhörande tyskt operatörskort.

3. Köpa lite bollar.

4. OBS! (det viktigaste) Jag måste få tag i en kudde. 

De senaste dagarna har jag använt två stycken handdukar som kudde. Jag har köpte ett underbart täcke men känner att det enskilt inte fullt uppfyller min livsstandard. Likt de förbannade bollarna så vägrar affärerna här ha kuddar. Dock har jag inte vågat mig in till stan än så får väl kanske skylla mig själv.


Auf wieder sehen!

 
 
Ingen bild

Dennis Olaussom

5 september 2011 16:51

Hej Simon!!!
Ibland blir det inte som man tänkt sig:)
Får väl hoppas att det finns en affär i Tyskland
Som har kuddar i alla storlekar.
Hoppas att du tar dig hem till Borås på
Lördag så att du kan vara med på lagfesten:):)
/Dennis

Steenari

7 september 2011 10:34

Tjenare Dennis!!
Haha även om det inte blir som man tänkt kan det bli bra. Jag hoppas att det var sista natten utan kudde i dag. men vi får se.

Självklart tar jag mig hem till festen, tar närmaste akutflyg till er så jag kan spela byxorna av Janne och hålla humöret uppe. Se till så det blir en bra fest nu Dennis och att ingen sköter sig.

 
Ingen bild

Mamma Steenari

6 september 2011 09:54

Erkänn att du ändå var glad för mina hemmasydda pyamasbyxor , det kunde varit värre, som vår granne . Kram och ta väl hand om dig.

Steenari

7 september 2011 10:32

Klart jag är glad för dem, annars hade de ju inte ens fått följa med. Vad menar du med "vår" granne?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Steenari - 28 januari 2012 20:39


Tanken har slagit mig att jag kanske borde vara en mer kontinuerlig bloggare men som med alla andra goda tankar så låter jag dem försvinna ut i rymden.   Det jag tänkte redovisa denna gång är lite av vaje: lite av det som varit, lite av det som ä...

Av Steenari - 10 januari 2012 01:53

Efter mer än en månads uppehåll tänkte jag att jag kunde unna er och mig själv ett blogginlägg. Jag har alldeles för mycket att berätta så jag tänkte att jag ska börja i ändan med min mardrömsvecka. För att vrida upp spänningen och de negativa vibrat...

Av Steenari - 14 november 2011 02:44

Dag 1. Klockan är 05.15 och vi sitter i en varm mysig liten bil på väg till flygplatsen. En aning trötta men ändå fruktansvärt förväntansfulla. Flyget gick bra förutom att vi var tvungna att betala extra för att checka in vårat bagage. Ca 10 timmar s...

Av Steenari - 25 oktober 2011 00:49

I dag är det bara två veckor kvar tills jag ger mig ut på årets tredje Europaresa. Förberedelserna är i full gång och min medpassagerare, den galan amerikanen, är överexalterad. Första och kanske ända chansen för honom att se något annat än bullrig...

Av Steenari - 22 oktober 2011 14:26


Fredagen den 14:e oktober var en säregen dag. Jag och mina vänner, plus några fler bestämde oss för att åka till vår grannstad Metzinger för att shoppa. Orsaken till att vi åkte dit är för att de har ett stort utbud av märkesoutlets. Jag personligen ...

Presentation


Bloggen som beskriver organiserad koas och ständig förändring - eller ja, min resa till Tyskland.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards