Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Teknisk genialitet

Av Steenari - 8 september 2011 22:54

Vad har hänt sedan senast?

Jag har äntligen införskaffat en kudde och en volleyboll och jag kan lova att ALDRIG har en kudde varit så skön att sova på. Överväger dock att detta skulle vara en nackdel då jag sover bort majoriteten av dagarna pga att det är för skönt i sängen. Nu för tiden har jag den resterande tiden av dagen även sällskap. De tyskar som har sina rum i samma länga har nu kommit tillbaka lite smått. Detta betyder att jag nu börjar bli ett proffs på tyska, eller något i den stilen. Ett ord som jag lärt mig som är väldigt nyttigt att kunna är, Pilze, vilket betyder Svamp. Anledingen, ja, jag klagar på att kaffet smakar svamp och tömmer min kopp kaffe i vasken och den andra som bjuds av en korridorkamrat lika så.


I går bjöds det på coctail och varmamackor av min rumskamrat med vänner. Smakade som det borde och sällskapet var, tyskar. Fick även tillfälle att på kvällen ha lite filosofiskt prat med en fransos. Shiet så här kultiverad har jag inte varit sedan jag blev bjuden på vodka tabasco shots på Rhodos. 


Dagen som följer var makalös. Mamma ringer. Efter att pratat en stund kommer jag till insikt att det finns något som heter Skype, vilket inte ruinerar mig. På det lät jag Martin sakapa ett konto och efter det skapades en lång kamerakonversation med halva familjen annorlunda. De är saknade så det gjorde gott. Efter det gjorde sig hungern påmind och dax för mina fabulösa matlagningskunskaper. Pasta Carbonare. Denna måltid var en suverän uppladdning för det som väntade. 


Tre timmars fotbollsspelande med nya bekantskaper och en blandning av nationaliteter slutade med att jag fick göra mitt andra mål och det avgörande. Hyllad till skyarna av mina nya vänner kunde jag stålt bära upp den svenska fanan. Detta kommer förhoppningsvis upprepa sig och jag hoppas även då få chansen att trolla lite. (För er ömtålliga läsare var detta en svag överdrift). Denna battalj tog på krafterna efter som jag redan tidigare under dagen hade varit ute och joggat.


Väl tillbaka var törsten ihärdig och det enda som fanns och dricka, förutom badvattnet som rinner ur kranen, var öl. Nej mamma det är inte folköl, ni andra, ja det var helt underbar törstsläckare. 2 flaskor slank gladeligen ner medans jag hade kamera konversation med familjen. Tro det eller ej så var det inte så mycket till konversation det var snarare deras kamera vinklad mot TV:n och för mig livesänding av Robinson och Parlamentet. Genialisk lösning för svensk TV i tyskland.


Avslutningsvis tänkte jag lämna lite uppgifter för er som vill kontakta mig.

Mitt skypekonton heter: simon.steenari

Min nuvarande adress är:

Simon Steenari
Zi. Nr. 111. Pastalozzistrasse 41
727 62 Reutlingen
German


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Steenari - 28 januari 2012 20:39


Tanken har slagit mig att jag kanske borde vara en mer kontinuerlig bloggare men som med alla andra goda tankar så låter jag dem försvinna ut i rymden.   Det jag tänkte redovisa denna gång är lite av vaje: lite av det som varit, lite av det som ä...

Av Steenari - 10 januari 2012 01:53

Efter mer än en månads uppehåll tänkte jag att jag kunde unna er och mig själv ett blogginlägg. Jag har alldeles för mycket att berätta så jag tänkte att jag ska börja i ändan med min mardrömsvecka. För att vrida upp spänningen och de negativa vibrat...

Av Steenari - 14 november 2011 02:44

Dag 1. Klockan är 05.15 och vi sitter i en varm mysig liten bil på väg till flygplatsen. En aning trötta men ändå fruktansvärt förväntansfulla. Flyget gick bra förutom att vi var tvungna att betala extra för att checka in vårat bagage. Ca 10 timmar s...

Av Steenari - 25 oktober 2011 00:49

I dag är det bara två veckor kvar tills jag ger mig ut på årets tredje Europaresa. Förberedelserna är i full gång och min medpassagerare, den galan amerikanen, är överexalterad. Första och kanske ända chansen för honom att se något annat än bullrig...

Av Steenari - 22 oktober 2011 14:26


Fredagen den 14:e oktober var en säregen dag. Jag och mina vänner, plus några fler bestämde oss för att åka till vår grannstad Metzinger för att shoppa. Orsaken till att vi åkte dit är för att de har ett stort utbud av märkesoutlets. Jag personligen ...

Presentation


Bloggen som beskriver organiserad koas och ständig förändring - eller ja, min resa till Tyskland.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards